tisdag 14 januari 2020

Skapa en grym ekonomi 2020

Nu är det 2020, vi är redan 2 veckor in på det nya året och det är dags att sätta mål för dig och din ekonomi.


nyår är här

Inlägget innehåller affiliate-länkar

Mina mål detta året ekonomiskt är:
  • Nå 500 000kr i sparat kapital på ISK 
  • Få 1500kr/månad i aktieutdelning (snitt)
  • Spara 5000kr per månad
I övrigt har jag som mål att ta hand mer om mig själv och min hälsa, stressa mindre, träffa mer vänner och odla dessa relationer. Det är så otroligt viktigt.

Några tips till dig är att sätta tydliga mål för din ekonomi och ditt sparande, och börja året med att se över onödiga utgifter.

Du kan till exempel förhandla om bolån, byta elavtal, cykla/promenera till jobbet istället för bil, göra mer matlådor och se över försäkringar. Täppa igen alla onödiga hål där pengarna smiter i smyg ;)

Stort lycka till med sparandet detta året, och fråga, tipsa och skriv till mig, jag finns här som support!

Nedan följer en liten lista med smarta länkar där du kan få ner dina månadskostnader:

1. På Elskling.se kan du jämföra elpriser gratis för att se om du kan spara något. Jag själv bytte elavtal och sparar ett antal hundralappar per år:


2. Ica försäkringar kan sänka din försäkringsavgift, särskilt om du redan har ica-kort, då du får bonuspoäng även på försäkringen. Kolla över dina olika försäkringar och skriv/ring till Ica och se om du kan sänka din kostnad.

Har du tips på sätt att spara pengar i år?
Låt mig få veta! :-)














/Frihetsgud

2 kommentarer:

  1. Fina mål och kul med en ny tillgång här i bloggosfären. Tar och lägger till din blogg i min lista, du får gärna göra detsamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag fixar det, ska kolla in din blogg!

      Radera

TJÄNSTER SOM JAG REKOMMENDERAR

En lista med olika bra tjänster . De flesta är gratis. Inlägget innehåller affiliate-länkar Här kommer en lista med olika tjänster som jag s...