lördag 18 januari 2020

Tjäna pengar på din passion

Inlägget innehåller affiliate-länkar.

Vad är din passion? Vad tycker du är riktigt roligt att göra?
Att hitta sitt drömjobb behöver inte betyda att man måste vara anställd på en fysisk arbetsplats. Det finns mängder av människor som lever på inkomster från musik, filmskapande, bloggar, Youtube mm.


Jag själv drar in ca 2000kr netto på musik och frihetsgud per månad. Intäkterna från musik är främst via Spotify och från Frihetsgud via affiliatelänkar och samarbeten, t.ex. Adrecord.

En smart grej med att tjäna pengar på sin passion är att du antagligen kommer vilja forsätta med den även den dagen du känner dig ekonomiskt fri och vill sluta (eller delvis) jobba. Kan du skrapa ihop 2000-4000kr per månad från dina hobbys så gör det att du kan checka ut 5-10 år tidigare, kanske ännu mer.


💚 Ett kul bonustips är att om du gillar att odla och arbeta i trädgården, att sälja frukt, bär, grönsaker mm på REKO-ringar, lokala tillställningar där folk beställer varor på Facebook och sedan hämtar ut på bestämd plats. Det går lätt att dra in pengar då många är villiga att betala mycket för lokalt och ekologiskt odlat. 💚.














/Frihetsgud

2 kommentarer:

  1. Härligt inlägg!
    Hittade hit från din kommentar på bloggen enkelboning och blev nyfiken på din blogg. Ska genast läsa ikapp mig.
    Tack för din inspiration på ett träffsäkert inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att höra! Jag har en sida som jag kallar skatt-kistan där jag försöker ordna upp alla inlägg som jag tycker är lite viktigare :)

      Radera

TJÄNSTER SOM JAG REKOMMENDERAR

En lista med olika bra tjänster . De flesta är gratis. Inlägget innehåller affiliate-länkar Här kommer en lista med olika tjänster som jag s...