lördag 7 december 2019

Hitta bra bolag


Att hitta bra bolag på börsen handlar mycket om att hitta bolag som gör bra med vinst, har en bra omsättning och även hur dessa ser ut tillväxtmässigt. 
Jag brukar använda mig av Börsdata när jag ska kolla upp fakta.

Ett tips är att kolla ett bolag med stigande vinst och omsättning, som har en bra, gärna stigande vinstmarginal och som har en relativt låg utdelningsandel (60% eller lägre). 

Exempel på bolag, i detta fall Evolution Gaming.

I exemplet ovan ses Evolution Gaming. Det blåa på staplarna visar omsättning och det orangea vinst. Som synes har staplarna stigit och det visar vilket håll bolaget har varit påväg i. 

Detta är ett sätt att se utvecklingen i ett bolag och kan hjälpa till att sålla ut riktigt dåliga chansningar. Man har helt enkelt en fundamental analys i grunden innan köp.

Har ni frågor?

Låt mig få veta nedan 👇











/Frihetsgud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TJÄNSTER SOM JAG REKOMMENDERAR

En lista med olika bra tjänster . De flesta är gratis. Inlägget innehåller affiliate-länkar Här kommer en lista med olika tjänster som jag s...