tisdag 17 december 2019

Mina inkomster + målsättning 2020



Obs: Inlägget innehåller Affiliatelänkar, läs mer i footer

Här nedan redovisar jag hur mina inkomster ser ut i nuläget, hur mycket jag sparar och även min målsättning för 2020.

Mitt mål på medellång sikt (3-5) år är att komma upp i en utdelning på ca 2500kr/månad. I nuläget har jag skrapat ihop lite drygt 6000kr i utdelning under året. Men jag har en del likvid och har en stor utdelning varje år i juni via Xact Högutdelande. Xact Högutdelande är en fond med fin historik och ger en fantastisk riskspriding till relativt låg avgift (0,3%).

Mina inkomster (efter skatt) i nuläget ser utslaget över året ut på följande sätt:





Målsättningar för 2020 är:

1. Få upp sparkvoten till 30%
2. Spara 80 000kr totalt genom utdelningar och insättningar
3. Nå 500 000kr i aktiekapital
4. Ha 1000kr per månad i snittutdelning.



Vad har ni för målsättning kommande år? Hur mycket lyckas ni spara? 













/Frihetsgud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TJÄNSTER SOM JAG REKOMMENDERAR

En lista med olika bra tjänster . De flesta är gratis. Inlägget innehåller affiliate-länkar Här kommer en lista med olika tjänster som jag s...