lördag 22 februari 2020

Spara pengar på ditt mobilabonnemang!


Inlägget innehåller tips-länkar till Vimla

Jag fick för ett tag sedan ett mail i min inkorg från min telefonoperatör. Har sen tidigare en av de större i Sverige. Fick då reda på att kostnaden på abonnemanget skulle stiga från 299 till 339kr/månad. Jag insåg då hur brutalt mycket jag betalar för abonnemanget. Och någonstans är det mest surf jag betalar för som jag ändå inte alltid använder.

Jag letade runt efter alternativ och hittade Vimla
Fördelen med Vimla som gjorde att jag gick över är:

- Betydligt lägre månadskostnader
- Inga bindningstider
- Gratis samtal/sms
- Man kan uppgradera/nergradera när man vill
- Enkelt att flytta över
- Bra chatt för kontakt
- Man kan SPARA SURF som man inte använt!
- Tipsrabatt



Just att kunna spara surf är helt fantastiskt. Vissa månader kanske jag inte använder telefonen så mycket och då är det ju grymt att kunna spara in den till nästa månad när jag kanske behöver mer.

Sen kostnaden. Jag skaffade ett abonnemang för 160kr istället för mitt förra på 339kr. Tack vare möjligheten att spara surf kan jag nöja mig med denna (8GB surf). Jämfört med min förra operatör sparar jag alltså 70kr till likvärdigt abonnemang och hela 180kr jämfört med om jag behållt mitt gamla. 

180kr per månad i 10 år är med 8% avkastning på börsen är runt 30 000kr som jag slösat bara på det!

Nu kommer dock det bästa av allt! Jag älskar verkligen när man kan skapa möjligheter som gynnar alla parter. Det kallas Win-win. Alltså att båda upplever att man vunnit. I detta fallet finns en Win-win-Win deal, där 3 parter vinner tillsammans.




Det fungerar såhär: 
För varje person som skaffar ett abonnemang på Vimla så får jag 10kr lägre månadskostnad, OCH du får detsamma! Visst är det galet?
Båda vi får lägre kostnad och Vimla har fått en ny kund. Alltså vinner ALLA på det. 

För att skaffa ett konto på Vimla måste du använda den här länken:👉  VIMLA

Alternativt klicka här: https://vimla.se/?202002150933283525

Passa på att sänka din månadskostnad så fort som möjligt, för som ni vet så räknas varje krona. Kan man få ner sin mobilkostnad med hela 70-150kr VARJE månad så gör det väldigt mycket över en livstid. 

Du kan själv sedan rekrytera familj och vänner för att få ner din kostnad ännu mer, faktiskt ända ner till 0kr 😮

Lycka till med sparandet och kommentera nedan om du har frågor eller funderingar!

Ha nu en trevlig helg!












/Frihetsgud

2 kommentarer:

  1. Bytte för ett tag sedan. Fungerat i princip felfritt. Åtminstone lika bra som mitt gamla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Märkte samma. Inga större förändringar gällande typ täckning mm då mitt förra var bra. Men samma grej fast MYCKET billigare 🙂

      Radera

TJÄNSTER SOM JAG REKOMMENDERAR

En lista med olika bra tjänster . De flesta är gratis. Inlägget innehåller affiliate-länkar Här kommer en lista med olika tjänster som jag s...